REKLAMA
Znaleziono 10000 wyników
Przygotowywana budowa pierwszej polskiej elektrowni jądrowej bezpośrednio zaangażuje ok. 8 tys. pracownikówartykuł
Pokaż artykuł
Przygotowywana budowa pierwszej polskiej elektrowni jądrowej bezpośrednio zaangażuje ok. 8 tys. pracowników
Jak szacują przedstawiciele spółki Polskie Elektrownie Jądrowe (PEJ), przygotowywana w pomorskiej gminie Choczewo (województwo pomorskie), budowa pierwszej polskiej elektrowni jądrowej bezpośrednio zaangażuje ok. 8 tys. pracowników, a w fazie prac przygotowawczych blisko 2 tys. osób.
Czy lotnisko w Radomiu jest potrzebne?artykuł
Pokaż artykuł
Czy lotnisko w Radomiu jest potrzebne?
Badania ruchu lotniczego oraz prognozy zrealizowane na rzecz CPK mówią o rosnących potrzebach na polskich lotniskach – stąd inwestycje w CPK oraz Radom. Jednak ruch lotniczy nie jest tak duży, jak zakładano – miał osiągnąć 250 tys. osób w tym roku i 450 tys. w przyszłym. Tymczasem jest niższy o około 40% – czyli o ponad 100 tysięcy osób. Nie wiadomo także, jak ruch będzie kształtował się po sezonie – jesienią i zimą. Stąd budowanie kolejnych lotnisk może być deficytowe – a to oznacza dopłacanie do ich utrzymania z budżetu – czyli z kieszeni podatnika. To stawia pod znakiem zapytania – czy takie inwestycje, jak lotnisko w Radomiu, mają sens?
Spółka CPK otrzymała 162 mln zł unijnego dofinansowaniaartykuł
Pokaż artykuł
Spółka CPK otrzymała 162 mln zł unijnego dofinansowania
Unia Europejska przyznała spółce CPK dofinansowanie na przygotowanie dokumentacji projektowej dla odcinka Sieradz Północny-Pleszew-Poznań. Wsparcie zostało przyznane w ramach unijnego instrumentu Łącząc Europę (CEF). Z puli, która trafiła do Polski ok. 162 mln zł (37,53 mln euro) zostało przeznaczone na wsparcie projektu realizowanego przez CPK.
Jest nowy Krajowy Program Kolejowyartykuł
Pokaż artykuł
Jest nowy Krajowy Program Kolejowy
Na posiedzeniu 16 sierpnia 2023 roku Rada Ministrów przyjęła uchwałę przedłożoną przez Ministra Infrastruktury w sprawie ustanowienia Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku (z perspektywą do roku 2032). Formalnie ten dokument jest aktualizacją obecnego KPK, który obowiązywał do 2023 r.
Powstaje podziemny tunel średnicowy, który połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Powstaje podziemny tunel średnicowy, który połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Na trasie Inowrocław – Toruń pociągi pojadą sprawniej i bezpieczniejartykuł
Pokaż artykuł
Na trasie Inowrocław – Toruń pociągi pojadą sprawniej i bezpieczniej
Będą sprawniejsze i bezpieczniejsze podróże pociągiem w woj. kujawsko-pomorskim. Zapewnią to m.in. nowe urządzenia systemu sterowania ruchem kolejowym na trasie z Inowrocławia do Torunia. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na realizację inwestycji o wartości ponad 6 mln zł netto, pochodzących ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności.
Zintegrowana Sieć Kolejowa – nowe podejście do planowania rozwoju kolei w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Zintegrowana Sieć Kolejowa – nowe podejście do planowania rozwoju kolei w Polsce
Spółka Centralny Port Komunikacyjny wraz z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi i Instytutem Rozwoju Miast i Regionów rozpoczęły prace nad projektem integracji sieci kolejowej. Efektem wspólnych działań będzie opracowanie długoterminowego, stabilnego planu rozwoju infrastruktury i tras kolejowych w Polsce. Prace prowadzone są pod patronatem Ministerstwa Infrastruktury.
Dzięki inwestycji PKP PLK od grudnia szybciej koleją między Stalową Wolą a Przeworskiemartykuł
Pokaż artykuł
Dzięki inwestycji PKP PLK od grudnia szybciej koleją między Stalową Wolą a Przeworskiem
Od grudniowej korekty rozkładu jazdy pociągi na trasie Stalowa Wola – Przeworsk będą jeździć szybciej. Prędkość między Rozwadowem a Stalową Wolą wzrośnie ze 100 km/h do 130 km/h, a między Nową Sarzyną a Leżajskiem z 60 km/h do 110 km/h. To dzięki pracom, które PKP PLK S.A. prowadzi na tej linii za ponad 49 mln zł netto z budżetu spółki.
Linia do Złotoryi z nowymi możliwościami – zmiany na lepsze w programie Kolej+artykuł
Pokaż artykuł
Linia do Złotoryi z nowymi możliwościami – zmiany na lepsze w programie Kolej+
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nie rezygnuje z rewitalizacji linii kolejowej Legnica – Złotoryja – Jerzmanice-Zdrój. Po ustaleniach z Urzędem Marszałkowskim zdecydowano się rozszerzyć zakres inwestycji. Dzięki PLK do Jerzmanic-Zdroju dojadą cięższe składy towarowe, a sama stacja będzie przygotowana do kolejnych inwestycji planowanych przez samorząd w kierunku Wojcieszowa i Lwówka Śląskiego.
Aglomeracja wrocławska: PKP PLK dołożą kilkadziesiąt milionów do modernizacji linii Wrocław – Jelczartykuł
Pokaż artykuł
Aglomeracja wrocławska: PKP PLK dołożą kilkadziesiąt milionów do modernizacji linii Wrocław – Jelcz
Najtańsza oferta na przebudowę 21-kilometrowego odcinka wynosiła ponad 90 mln zł. Przekroczyła budże...
Panattoni Park Bydgoszcz IIinwestycja
Pokaż inwestycję
Panattoni Park Bydgoszcz II
Bydgoszcz, Bł. Franciszka Dachtery 3
Pod Łodzią trwa budowa podziemnego tunelu kolejowego, który połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Pod Łodzią trwa budowa podziemnego tunelu kolejowego, który połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Szprycha nr 6 CPK na Podkarpaciu. Wariant inwestorski dla linii do Rzeszowa wybrany [MAPY]artykuł
Pokaż artykuł
Szprycha nr 6 CPK na Podkarpaciu. Wariant inwestorski dla linii do Rzeszowa wybrany [MAPY]
Spółka Centralny Port Komunikacyjny (CPK) wybrała wariant inwestorski dla linii Łętownia - Rzeszów. To optymalny przebieg nowej trasy, który najlepiej ze wszystkich analizowanych opcji łączy szereg korzyści z wielu kategorii.
 Osiedle Kolejowainwestycja
Pokaż inwestycję
Osiedle Kolejowa
Radzymin, Kolejowa 1
Hotel Kolejowainwestycja
Pokaż inwestycję
Hotel Kolejowa
Wrocław, Kolejowa
Osiedle Kolejowainwestycja
Pokaż inwestycję
Osiedle Kolejowa
Oleśnica, Kolejowa 5
Rzeszów Zachodniinwestycja
Pokaż inwestycję
Rzeszów Zachodni
Rzeszów, Króla Stanisława Augusta, Rzeszów Zachodni
Wybrano wykonawcę rewitalizacji części linii kolejowej nr 308 od Jeleniej Góry do Mysłakowicartykuł
Pokaż artykuł
Wybrano wykonawcę rewitalizacji części linii kolejowej nr 308 od Jeleniej Góry do Mysłakowic
Coraz bliżej do rozpoczęcia długo oczekiwanej na Dolnym Śląsku inwestycji kolejowej. Chodzi o rewitalizację kolejnej nieczynnej linii kolejowej w tym regionie, na którą mają powrócić pociągi.
Wystartował przetarg na modernizację linii kolejowej Skierniewice – Czachówekartykuł
Pokaż artykuł
Wystartował przetarg na modernizację linii kolejowej Skierniewice – Czachówek
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły drugi przetarg na modernizację linii numer 12, tym razem na odcinku od Skierniewic do Czachówka. Szacowana wartość inwestycji to 1,4 mld zł. Przed końcem zeszłego roku ruszył przetarg na odcinek Czachówek – Pilawa. Projekt będzie współfinansowany przez Unię Europejską z instrumentu „Łącząc Europę”.
Linia "Y" Kolei Dużych Prędkości w konsultacjach HRJ. Impuls również dla Sieradza i Kaliszaartykuł
Pokaż artykuł
Linia "Y" Kolei Dużych Prędkości w konsultacjach HRJ. Impuls również dla Sieradza i Kalisza
Ponad 150 wniosków dotyczących przyszłego rozkładu jazdy wpłynęło do spółki CPK od mieszkańców, samorządowców oraz organizacji społecznych i branżowych w ramach konsultacji Horyzontalnego Rozkładu Jazdy (HRJ), które rozpoczęły się w ostatnią środę. Wśród nich te dotyczące, leżących na projektowanej linii „Y”, Sieradza i Kalisza. Oba miasta zyskają połączenie z Koleją Dużych Prędkości.
REKLAMA